Om Eva Strøm

Jeg er hypnoterapeut og registreret psykoterapeut. Min klinik ligger på Lilletorv i Aarhus, lige overfor Magasin. Læs mere her

 

Jeg er uddannet psykoterapeut fra Human Education Group og hypnoterapeut fra Hynosehuset Danmark. Jeg har desuden tillægsuddannelser som familie- og parterapeut og spirituel trainer fra Human Education Group.

 

Udover at være terapeut er jeg assisterende underviser på uddannelsen til Dynamisk terapeut hos Human Education Group

 

Og så er jeg cand. mag. og har arbejdet mange år med kommunikation. 

På vej til at blive mit menneske

Jeg er også et menneske i verden og på min egen rejse hen i mod at finde ud af, hvad det vil sige for mig. Min livsrejse har indtil nu i høj grad handlet om at finde ind til, hvem jeg er. Hvem er jeg som datter, mor, kæreste, ven, kollega, terapeut? Hvem er jeg, når jeg ikke er noget af alt det?

 

For mig er det en livslang opgave at lære mig selv at kende. At opdage og integrere skjulte sider af mig selv og skrælle gamle overbevisninger og frygt af. En fantastisk opgave, som jeg ikke ville være foruden, selvom den ind imellem trækker tænder ud. Jeg har vundet en helt anden frihed i livet, end jeg havde tidligere. Jeg kan mærke, hvad jeg vil. Jeg kan udtrykke det, sætte grænser og flytte mig, når det er nødvendigt. Jeg kan elske og involvere mig i mennesker og projekter, jeg føler ro og glæde – og jeg ser på verden og mig selv med milde øjne. 

 

Endelig er der min spiritualitet, som det tog mig mange år at være åben omkring. Den levede et stærkt, men ensomt liv inde i mig, før den blev en åben og aktiv del, som jeg bruger i alle aspekter af livet, også i terapien.

Spiritualitet for mig

Siden jeg var barn, har jeg oplevet, at der er mere i verden, end mit øje kan se. 


Jeg oplever, at jeg på én gang er menneske og sjæl. Det er det dobbelte perspektiv, jeg har – både i mit eget liv og i min praksis som psykoterapeut og spirituel trainer. Egentlig betyder det bare, at jeg har et ekstra perspektiv på livet. Der er noget, der er større end mig. Noget jeg kan læne mig ind i, noget jeg kan være i kontakt med, og noget jeg kan bringe ind i verden, fordi jeg altid er en integreret del af netop det. For mig er det større Gud, altet, kærligheden, sammenhængskraften, fællesskabet.


Det er mit ståsted. Du har sikkert et helt andet, og det er altid det, vi tager udgangspunkt i. Det vi arbejder ud fra og med. Det vigtige her er, at den del af dig er så velkommen. Hvis du ikke har nogle ord for det, er det lige så fint. Og ser du slet ikke dig selv som spirituel, så er det den virkelighed, vi står i sammen.

Er du spirituel?